Bilemezsin.Sana verecek bir armağanı ne çok aradığımı.Hiçbir şey içime sinmedi.Altın madenine altın sunmanın ne anlamı var?Ya da okyanusa su.Düşündüğüm her şey.Doğuya baharat götürmek gibiydi.Kalbimi ve ruhumu vermenin bir yararı yok,Çünkü sen zaten bunlara sahipsin.O yüzden sana bir ayna getirdim.K..
Allah'ın cenneti var. Cehennemi yok. Cenneti cehennem yapan sensin, üstelik cenneti ortaya koymak için var cehennem. Allah'ın olduğu yer cehennem olmaz.- Allah cehennem yaratmaz. Zira cehennem 'Onsuzluk' demektir. Cehennemi sen yaratırsın.- Hangi dinden ve mezhepten olurlarsa olsunlar, Allah'ın sevd..
Klasik Islam edebiyatinin büyük ismi Feridüddin Attar veciz üslubuyla yüzyillar öncesinden günümüze sesleniyor. Bir ögüt kitabi olan Pendname tasavvufa sirtini dayayarak ahlak, ilim, adabimuaseret dâhil birçok konuda hâlâ taze uyari ve tavsiyeler içeriyor. Aslina sadik kalinarak, manzum hâlde okura ..
Tasavvuf bakışıyla bakmak Allah bakışıyla bakmaktır. Tasavvuf ehli, aleme Allah’ın baktığı gibi bakar.- Hak edilmenin esrarı Haliki bilmendedir. İşte bu esrara tasavvuf diyoruz.- Bir sanatkarın eserine hayran olan o eserden ilham alarak yeni arayışlara girişir. İnsanın halife oluşu zaten bu arayışla..
Orucun bazı zorlukları varsa da, yüzlerce çeşit hüneri, hikmeti vardır. Oruç şeytanı ve nefsi güçsüz ve etkisiz hale getirir, maddi ve manevi açıdan temizliği gerçekleştirir, bedeni isteklerin gönle hükmetmesinden kurtarır, nefsi kirlerden arındırır, ruhu hürriyetine kavuşturur, gönül gözünü açar, m..
"İlim öğrenmekteki gayen, bilgileri aktarmak değil, doğru hidayete vesile olmaksa; ne mutlu sana! Sen yürüdükçe, melekler sana kanat gerer. Sen gayret gösterdikçe, denizdeki balıklar bağışlanman için dua eder. Ama her şeyden önce bilmelisin ki; ilmin meyvesi olan hidayetin, bir başlangıcı, bir de so..
Öğrenmek için okumalısın!Tasavvuf canı canana verip azade olmaktır.Tasavvuf can-ı canan olmaya derler.Tasavvuf canı Allah’a (c.c.) verip fani esaretlerden kurtularak cananın canı yani Allah (c.c.) dostu olmaktır.Tasavvuf, hicri ilk asırlardan itibaren İslami İlimler tasnifinde yerini almış zaman içi..
Bu kitap, 1960’da Dirilis’de, 1961 ve 1962’de Yeni Istiklâl’de, 1966 ve 1967 yillarinda da Dirilis’de yayinlanan yazilardan dogmustur. Bu yazilar bütün halinde 1967’de Dirilis’de bir kez daha yayinlanmis ve ilk kitap haline gelisi, 1967’de, Yazilar adli üç kitaptan olusan eserin içinde yer almasiyla..
Vakit gece yarisi..Ortada ses seda yok..Uzaktan bir iki köpek havlamasi duyuluyor o kadar. Rifki amcanin yüregi kipir kipir..Aksam üzeri hac islemini birlikte yaptirdigi müstakbel haci arkadaslariyla vedalasmis, evine gidiyor. Birkaç gün sonra Allah nasip ederse mukaddes topraklara dogru yola çikaca..
"Su Ahmet Yesevi kim? Bir arastirin göreceksiniz… Bizim milliyetimizi asil onda bulacaksiniz." Bu sözler büyük sairimiz Yahya Kemal'indir. Ahmet Yesevi ve onun yolundan giden Yunus Emre hakkinda derli toplu bir çalisma yapan ve "Türk Edebiyatinda Ilk Mutasavviflar" adiyla yayinlayan bilgin Fuat Köpr..
Elinizdeki eser; İbn Arabî’nin Tevhid konusunu ele aldığı, kısa ama içeriği oldukça yoğun bir eserdir. Bu nedenle eser değişik adlarla birçok kez Türkçeye çevrilmiştir. Risâlenin merkezinde Hz. Peygamber’in zikretmiş olduğu Men arefe nefsehu fegad arefe Rabbehu / Nefsini bilen Rabbini bilir hadisi v..
Allah-u Teala bir bilinmezi, bir görülmezi, bir erişilmezi,bilinir, görülür ve erişilir hale getirebilendir. Çünkü bilmek bildirmek görmek gördürmek, ermek, erdirmek, kendinden kendine olan bir alışveriş yöntemidir. Bu yöntemler bir plan ve programla olmaktadır. Bunları anlayabilmek içinse bilen, gö..