Kalbin inanç, sevgi, sefkat, merhamet, incelik gibi pozitif yönelisler üreterek olusturdugu alana özel bir adla gönül diyoruz. Gönül kavrami olumsuz duygu ve yönelislere yabancidir. Buna göre, inkarin, kinin, nefret ve düsmanligin ortaya çiktigi yer olarak kalbi gönül diye niteleyemeyiz. Insan`in, k..
Allah, orucu kullarini korumak ve kurtarmak için, dostlarini himaye için bir kale ve bir kalkan kilmistir. Oruç sayesinde onlara cennet kapilarini açmistir. Oruç ibadeti, baska hiçbir ibadete benzemez. Çünkü bu, belli seylerden uzak kalmak, belli bir zaman dilimi içerisinde, yeme, içme ve sehevi i..
Bu eserimizde, her sinif insanin anlayacagi sekilde hadiseler siralandi. Gerçek hayatin ; aci ve tatli taraflari ayet ve hadislerin isigi altinda incelendi.Insanligin, karanlik gecelerden nurlu sabahlara kavusmasi için, bir damla IMAN SURUBU vermeye çalistik... Ürün Adı: Karanlık Gecelerin Nurlu ..
Bilinmelidir ki, insanlarin ve toplumlarin geleceklerini ilahi mesaja göre sekillendirmek, tarihin akisina vahiyle müdahale etmek ancak ve ancak "Kur'ani tarih bilinci"ne sahip olmakla mümkün olacaktir. Genç öncüler, Kur'an'dan çikar saglayacaklari "tarih metodolojisi" sayesindedir ki; toplumlarin k..
Lâilâhe İllallahPeygamberlerin getirdiği ve İslâmın yerleşmesi, pekişmesi ve korunması için özen gösterdiği tevhidin gerçekleşmesi, köklerinin sağlamlaşması ve dallarının uzaması için şu unsurların bulunması gerekir:Birinci madde: İhlâsla yalnızca Allaha ibadet etmekİkinci madde: Bütün tağutları ink..
İnsan yaşama karşı iki radikal tutum geliştirebilir. Ya hayatı mevcut haliyle kabul eder ya da daha iyiye dönüştürmek ister. İnsan aklı mevcut gerçeği bütün çıplaklığıyla görüp karamsar bir tablo çizmek ve tedbir almak zorundadır. İnsan iradesi ise her zaman daha iyiyi umut eder ve arzular. Umut ve ..
Ahlak tartışması, insanın iyi ya da kötüyü vahiyden bağımsız olarak bilip bilemeyeceğinin ötesine geçen ve içinde insanca yaşanan tarihsel-toplumsal şartları var etmeye/adil bir toplum yaratmaya yönelen bir ağırlığa sahiptir. İnsanı diğer varlıklardan ayıran en temel niteliği ahlak olarak tanımlayan..